Veľkonočný Tábor

Na veľkonočný tábor som sa už pred jeho začiatkom tešil. Bola to naša prvá veľkonočná akcia, nezvykli sme veľkú noc tráviť skautsky. Pár dní pred odchodom na tábor som sa dozvedel, že ja s Hankou budeme musieť ísť vlakom, lebo sa nezmestíme do auta. Napriek tomu, že cesta bola dlhá, tak sme sa počas nej našťastie nenudili. Do Rožňavy už po nás došiel autom náš vodca Chamurapi a odviezol nás na chatu v Krásnohorskom podhradí, kde už nás čakali zvyšní účastníci. Dokopy nás bolo osem: Hanka, Naty, Nina, Chamurapi, Džonko, Peťo, Marek a ja.

V prvý deň ráno sme sa vybrali do jaskyne Domica, kde sme si prezreli mnoho zaujímavých jaskynných útvarov, napríklad „divé prasa spiace pod rozkvitnutým stromom“. Po prehliadke sme vyrazili na výlet. Počas výletu sme hrali hru „blázni“, a tiež sme dostali GPS súradnice, podľa ktorých sme hľadali geocache. Keď sme ju našli, šli sme si pozrieť silickú ľadnicu. Jej názov neklamal, naozaj bol na dne ľad. No a keď sme si tento zázrak prírody popozerali, vybrali sme sa už do Silice, odkiaľ sme sa odviezli na chatu. Po ceste sme si ešte stihli zahrať kontakt.

Na druhý deň sme si naplánovali výlet do Zádielskej doliny. Cesta spodkom doliny bola mierne zaujímavá, no to najkrajšie na nás čakalo až po výstupe na kopce lemujúce dolinu. Najprv sme si ešte zahrali prestrelku z konského chrbta, teda hru, pri ktorej sa dvaja ohadzovali, pričom sedeli na ramenách ďalších dvoch ľudí, a tretia dvojica mala za úlohu podávať svojmu tímu loptičky. Po tejto hre sme teda už konečne vystúpali na hrebeň vrchov. Naskytli sa nám odtiaľ nádherné výhľady zo skál, dolinu sme mali ako na dlani. Pofotili sme sa tam a šli sme ďalej. Chceli sme si ešte zahádzať frisbee, no začalo pršať, tak sme radšej zutekali na chatu.

Tretí deň sa niesol v znamení kaštieľa Betliar, kam sme sa vybrali hneď zrána. Tento kaštieľ, patriaci kedysi rodu Andrássyovcov, skrýval veľa zaujímavostí, ktoré nám boli odhalené počas prehliadky. Napríklad to, že kaštieľ má 16 kúpeľní, alebo poznatok, že v záhrade kaštieľa raz chovali aj polárneho medveďa. Po prehliadke sme si ešte prezreli park okolo kaštieľa, kde sme si zahrali ďalšiu hru, a to kradnutie veľkonočných vajíčok z hniezd korytnačiek. Po tejto hre sme šli naspäť na chatu. Dorazili sme skôr, a tak sme mali dosť času na to, aby sme si pomaľovali kraslice a uplietli korbáče. Dali sme si aj výborné jedlo, guláš, a na večeru sme z vyfúkaných vajíčok urobili palacinky. No a večer bolo vyvrcholenie programu, hľadanie skrýše zajačika ušiačika, ktorý dobre ukryl svoj poklad, troch čokoládových zajacov. Obom tímom sa viac-menej podarilo skrýšu odhaliť a poklad nájsť. No a na ďalšie ráno sme už iba vyšibali dievčatá, pobalili veci a pobrali sa naspäť do Bratislavy s dobrým pocitom z kvalitného veľkonočného tábora.

Náš Veľkonočný tábor sa konal aj vďaka podpore Magistrátu Hlavného mesta SR – Bratislavy. Ďakujeme!